Hlavní stránka‎ > ‎

Reporty z proběhlých akcí

• Exchange s Charkovem 2.část V termínu od 26.6. do 1.7. se naše entita účastnila druhé části výměnného pobytu s entitou z Charkova. Tentokrát jsme se my vydali do Charkova, poté co děvčata ...
    Přidáno v 13. 7. 2018 3:14, autor: EGEA Praha
  • Euromed Italiano (10.–15.5.2018) Letošní kongres středomořského regionu se konal v malém městečku na severu Itálie, Peri, v podhůří tamějších Dolomitů, jen pár kilometrů od jezera Lago di Garda. Sice jsem už dopředu tušili ...
    Přidáno v 9. 7. 2018 11:49, autor: EGEA Praha
  • PANCAKE LANDING (28.6.–1.7.2018) Po strastiplném a životavysávajícím zkouškovém období jsme se s Dančou Kebertovou rozhodly, že skvělý způsob, jak se dostat z jeho spárů, je jet na EGEA akci a zahájit s ní ...
    Přidáno v 7. 7. 2018 5:05, autor: EGEA Praha
  • ERC 2018 (16.–20.4.) Organizace letošního kongresu, který se konal ve dnech 16.–20. 4., se ujala EGEA Moskva a jeho tématem byla Udržitelnost jako životní styl.  Všichni účastníci se poprvé setkali v pondělí ...
    Přidáno v 5. 7. 2018 6:33, autor: EGEA Praha
  • NBRC 2018 (23.4. - 26.4.)     V letošním roce se hned dva z regionálních kongresů konaly v Rusku. Nejdříve proběhlo ERC v Moskvě, a o týden později organizovala EGEA Petrohrad NBRC. V pondělí 23. dubna jsme ...
    Přidáno v 25. 6. 2018 8:52, autor: EGEA Praha
Zobrazení příspěvků 1 - 5 z 46 Zobrazit více »

Exchange s Charkovem 2.část

přidáno: 9. 7. 2018 11:42, autor: EGEA Praha   [ aktualizováno 13. 7. 2018 3:14 ]

V termínu od 26.6. do 1.7. se naše entita účastnila druhé části výměnného pobytu s entitou z Charkova. Tentokrát jsme se my vydali do Charkova, poté co děvčata z Ukrajiny u nás byla v listopadu minulého roku. Kvůli nedostatku času, ať už kvůli práci, či jiným povinnostem, jsme nakonec odcestovali jen čtyři. Jelikož Charkovská entita je velmi aktivní, ocitali jsme se pravidelně ve výrazné početní nevýhodě, například 4:12. Cesta byla dlouhá. Vyráželi jsme z Prahy již v neděli 24.6. a po cestě 2 vlaky a autobusem jsme se konečně 26. večer ocitli v cíli určení, kde jsme se přivítali se známými i neznámými tvářemi, načež jsme vyrazili do domovů našich hostitelů, abychom se mohli po náročné cestě umýt a vyspat, a abychom měli dostatek sil do dalšího dne.

První regulérní den jsme začali prohlídkou Univerzity, jejíž hlavní budova stojí na Náměstí Svobody, kde také stojí nejikoničtější budova celého Charkova Deržprom (Gosprom). Na oběd jsme se přesunuli do Bufetu, jakéhosi studentského podniku, kde jsme poobědvali místní specialitu pizzu, ale ne tak obyčejnou, ale místní speciální vyznačující se čtvercovým tvarem a tlustším těstem. Po obědě jsme se svezli lanovkou do Gorkého centrálního parku. Zde se nachází něco jako lunapark, a tak jsme vyzkoušeli některé atrakce. Poté jsme se pozvolně procházeli centrem města až do večeře. Po večeři jsme usedli v parku na soutoku řek Lopan a Charkov, kde jsme odpočívali. Zde se k nám přidali další egeáci a dokonce i jeden kolega z EGEA Moskva. Nedaleko probíhali taneční hodiny, ke kterým jsme se později také připojili. Video tohoto tance je možno zhlédnout i na oficiálních FB stránkách EGEA. Večer jsme zakončili ve studentském baru s velmi příjemnou atmosférou, kde byla i možnost zazpívat si karaoke, kterou jsme také využili.

Další den nás zavedl do rajonu Charkovského traktorového závodu. Prošli jsme se po tomto sídlišti vystavěném pro dělníky nového závodu na traktory (viz foto s traktorem). Na oběd jsme se odebrali k jedné z našich hostitelek, kde jsme si společnými silami uvařili k obědu vareniky s bramborami a višněmi. Výsledek byl znamenitý a všichni jsme si moc pochutnali. Navečer jsme se opět sešli v jednom podniku v centru.

Další den jsme dopoledne navštívili rajon Saltovka, největší sídliště v Charkově s nejstarším tržištěm. Na tržišti lze sehnat skutečně vše. My jsme si koupili křen a sádlo a k tomu jsme ještě jako dárek dostali maliny. Odpoledne jsme pomocí jakéhosi kvestu sami prošli centrum města a poznali plno zajímavých míst. Večer jsme pro velký úspěch znovu šli do karaoke baru a zpívali celý večer. Další den jsme absolvovali lekci wakeboardingu na přehradě řeky Charkov. Poté jsme šli na oběd k další naší hostitelce na tradiční ukrajinský boršč. Odpoledne jsme jeli do zahrádkářské kolonie, kde jsme na jedné ze zahrádek strávili noc s grilováním, povídáním, hraním na kytaru a zpěvem a tradičním BDC. Na zahrádce jsme též přespávali, i když jsme měli trochu problém s tím, abychom si všichni našli místo na spaní.

Ráno jsme již vyrazili ke svým hostitelům sbalili se a jeli na nádraží. Tím skončil náš pobyt v Charkově. Zpět jsme jeli taktéž 3 dny vlaky a autobusem, ale tentokrát s námi jela i tři děvčata z Charkova, protože dále pokračovala do Německa na OSM. Věřím, že jsme si to všichni velmi užili a navázali nová přátelství.

Miroslav Hakl

(odkaz na fotogalerii: Exchange Praha-Kharkiv)

Euromed Italiano (10.–15.5.2018)

přidáno: 7. 7. 2018 2:53, autor: EGEA Praha   [ aktualizováno 9. 7. 2018 11:49 ]

Letošní kongres středomořského regionu se konal v malém městečku na severu Itálie, Peri, v podhůří tamějších Dolomitů, jen pár kilometrů od jezera Lago di Garda. Sice jsem už dopředu tušili, že tento kongres bude o poznání menší, komornější a výrazně více punkový, ale jak moc, nebo jak málo, jsme se ještě museli jet přesvědčit sami. A tak se naše čtyřčlenná výprava ve složení Tereza Černá, Robert Křesťan, Jakub Růžička a Daniela Kebertová neohroženě vydala na sedmihodinovou cestu po dálnicích českých, německých, rakouských i italských, a to vše za doprovodu ukulele…

Když jsme zhruba v 16 hodin dorazili na místo, víceméně jsme si jen stihli najít pokoj (který později vešel ve známost jako „Slavikanto room“ – byl obýván převážně slovany), což nebylo vůbec těžké, protože oproti jiným kongresům byly pokoje 4 po zhruba 16 místech. Menší, komorní, punková, ale svým vlastním způsobem naprosto dokonalá táborová místnost v bývalé škole, která je v současné době využívaná jako skautská základna, se stala na pět dní naším dočasným domovem, místem zábavy, spánku a kotcem pro lišku*.

Po rozkoukání a letmém průzkumu okolí nás čekal zahajovací ceremoniál, který se ovšem konal v nedalekém Dolce (ve Villa del Bene), kam bylo nutno dojet autobusem. Po přejezdu jsme museli nějakou dobu čekat na příjezd druhé skupiny a po oficiálním zahájení, kterého se mimochodem účastnil i místní starosta, byla připravena prohlídka vily, ve které se OC konal.

O pátečním dopoledni byly záhájeny workshopové bloky. My se nemohli dočkat zejména toho našeho – Winter Tourism. Proč? Na to je jednoduchá odpověď, vedli ho totiž Kuba s Robertem. Dalšími tématy byly „Vibrant villages through slow movements?“, „Fair food?“ a „The new wild – challenges and chances of rural depopulation“. Workshopy probíhaly takřka celý den, ovšem nezapomnělo se na potřebné pauzy na kávu. Večer se pak konal tradiční Culture Fair, kde jsme mohli ochutnat jídlo a pití z různých zemí, které se kongresu účastnili.

Sobota patřila exkurzím – já, Kuba a Robert jsme zvolili Hard Hike, Terka navštívila hrad Avio. Naše cesta spočívala v tom, že jsme se při startu podívali hodně nahoru, uviděli kopec, jehož vrchol byl asi v 1300 m n.m., vyškrábali se na něj, nasvačili se, šli se porozhlédnout, začalo pršet, a tak jsme se začali škrábat zase dolů. Nutno dodat, že za takový výhled to stálo, protože Dolomity z vrchu a pohled na údolí řeky Adiže je naprosto okouzlující, a když jste geograf, něco jako déšť vás nezaskočí. Po návratu nás čekalo grilování a táborák, což byla skvělá odměna za podané fyzické výkony.

Neděle byla mírně odpočinková, jelikož dopoledne probíhat Regional Meeting, jehož nebylo nutné se zúčastnit, a tak většina účastníků odpočívala a nabírala síly po exkurzích z předešlého dne. Odpoledne nás ještě čekaly další bloky workshopů, kde jsme plánovali lyžařské areály, které by byly vyhovující jak pro člověka a turismus, tak i pro přírodu a místní obyvatele.

Další den nás organizátoři provedli Veronou, městem, které je dějištěm známého dramatu Romeo a Julie. Po prohlídce jsme poobědvali velmi, velmi netradičně. Celou dobu se všichni těšili, že bude pizza, avšak orgateam připravil jakýsi „piknik“ v kostele, kde přichystal spoustu druhů jídla. Po obědě se konal na stejném místě EGEA Fair a pak jsme ještě měli spoustu času na objevování Verony.

Posledním dnem bylo pondělí 15.5., kdy jsme se již jen nasnídali a kongres byl oficiálně ukončen. My však ještě měli v plánu zajet ke Gardskému jezeru. Tam jsme si konečně dali pizzu, po které jsme celý týden toužili, a pak se vesele vydali na zpáteční cestu, tentokrát s plně obazeným autem, protože se k nám připojil ještě Péťa z Brna.

A jaké to bylo celkově? Na můj první kongres vyloženě super. I když asi nedokázal poskytnout takový komfort, jako jiné kongresy (hlavně co se ubytování týče), a bylo to prostě menší, komornější a více punkové, o to víc zábavy jsme si užili, protože když hodíte na jeden pokoj šestnáct lidí a lišku, o hlášky a srandičky nikdy nebude nouze.

Daniela Kebertová, I.ročník UBBZ

*seznamte se se Schurlim, maskotem EGEA Vienna

(další fotky najdete ve fotogalerii a na google photos: Euromed Regional Congress 2018)

PANCAKE LANDING (28.6.–1.7.2018)

přidáno: 5. 7. 2018 6:47, autor: EGEA Praha   [ aktualizováno 7. 7. 2018 5:05 ]

Po strastiplném a životavysávajícím zkouškovém období jsme se s Dančou Kebertovou rozhodly, že skvělý způsob, jak se dostat z jeho spárů, je jet na EGEA akci a zahájit s ní léto, a tak jsme vyrazily na Pancake Landing do Moravského krasu. Vyjely jsme z Prahy kolem poledne a kolem 3 hodin jsme dorazily na místo, do kempu u Jedovnic, kde se celá akce konala. První večer jsme všichni zahájili palačinkami a strávili jsme ho seznamováním se s ostatními a hraním deskovek. V pátek ráno jsme po bohaté snídani vyrazili na první výlet. Jako první nás čekala ukázka měření průtoku vody v Punkvě, které zrovna prováděli zaměstnanci hydrometeorologického ústavu, kteří nám ho popsali a vysvětlili. Potom jsme šli na prohlídku Punkevních jeskyní, která začala vstupem do dveří, které naprosto vším připomínaly mrazákové, a byly jsme hodně rády, že jsme s sebou táhly bundy.  Naše průvodkyně v jeskyních bohužel nebyla příliš výřečná, a tak jsme se museli spokojit s výkladem typu „stalaktit, stalagmit, stalagnát, okey, let´s go!“. Na druhou stranu jsme aspoň příliš nevymrzli. Druhou částí prohlídky byla projížďka na lodičkách po Punkvě, která byla (myslím pro všechny) parádním zážitkem. Krásný den jsme zakončili tradičním Culture Fairem.

V sobotu jsme se svezli autobusem do Křtin, kde je krásný Santiniho kostel. Navštívili jsme i zdejší kostnici se záhadně pomalovanými lebkami a pak už jsme se pěšky vydali do Rudic. Po cestě jsme se stavili v lomu Seč, a nakonec došli k mlýnu, kde jsme dostali zábavný zdrobnělinkový výklad nejen o jeho fungování ale i o minulosti a okolí obce. Cestou zpět od tábora jsme se zastavili u skály Kolíbky, kde někteří z nás museli čelit ataku koz, které vylítly z chodbiček ve skále, do kterých jsme chtěli vlézt. Potom jsme pokračovali na Rudické propadání, kde Jedovnický potok mizí do podzemí. Večer (a ráno) jsme strávili u táboráku opékáním buřtů a zpíváním.

V neděli nám ráno jsme se přesunuli do Brna, kde nás kluci provedli a ukázali to nejzajímavější, kromě centra třeba lom Hády, ze kterého je krásný výhled na celé město. Večer nám nezbylo než se se všemi rozloučit a vydat se na cestu zpátky.

Klára Švejdová

(odkaz na fotogalerii: Pancake Landing Jedovnice)

ERC 2018 (16.–20.4.)

přidáno: 5. 7. 2018 6:30, autor: EGEA Praha   [ aktualizováno 5. 7. 2018 6:33 ]

Organizace letošního kongresu, který se konal ve dnech 16.–20. 4., se ujala EGEA Moskva a jeho tématem byla Udržitelnost jako životní styl.  Všichni účastníci se poprvé setkali v pondělí brzy odpoledne v hlavní budově Lomonosovy univerzity, kam bylo třeba se dopravit spletitým moskevským metrem. Po registraci následovala dobrovolná prohlídka budovy, kde největším zážitkem byl pohled na Moskvu ze studovny ve 22. patře. Poté nás čekalo slavnostní zahájení a přejezd do místa konání kongresu. Cesta do Chimky, které se nachází těsně za hranicemi Moskvy, se protáhla, protože, ačkoliv zdejší dálnice mají až 8 pruhů, jsou neustále plné, a tak jsme většinu cesty jeli krokem. Po ubytování následovala Newbie area a večer jsme si užili Freaky night.

V dalších dvou dnech nás dopoledne čekaly workshopy, přednášky, Regional fair, EGEA fair a různé zábavné aktivity. Večery zaplnily tradiční akce, jako je Cultural fair a večer pořadatelské země, v našem případě tedy Russian night. Čtvrtý den se nesl ve znamení exkurzí, každý si mohl vybrat z nabídky: město Kolomna, klášter Trojicko-sergijevská lávra, Moskevský Kreml, elektrárna nebo národní park Losí ostrov. Tento park se nachází na okraji Moskvy a v době naší návštěvy byl úplně prázdný, společnost nám dělali jen 2 zaměstnanci parku a los Dina, kterého jsme mohli krmit. Po návratu z výletů následovala prezentace workshopů, na které každá skupina představila, čemu se věnovala a jaký projekt vytvořila. K večeru přišel čas na závěrečný ceremoniál, kde nám Rusové předvedli lidové tance a písně. Zbytek večera pak patřil tradičnímu klání BDC.

V pátek dopoledne nezbývalo než sbalit batoh, se všemi se rozloučit a vyrazit na letiště. Celou cestu jsme strávili v taxících v kolonách, bez kterých by to snad ani v Moskvě nešlo. Nakonec jsme všechno bez problémů zvládli a přistáli v Bratislavě, kde jsme přespali a stihli si prohlédnout její centrum. Odpoledne jsme nasedli do vlaku a příjezdem na Hlavní nádraží šťastně skončila naše výprava.

Klára Švejdová

NBRC 2018 (23.4. - 26.4.)

přidáno: 25. 6. 2018 8:50, autor: EGEA Praha   [ aktualizováno 25. 6. 2018 8:52 ]

V letošním roce se hned dva z regionálních kongresů konaly v Rusku. Nejdříve proběhlo ERC v Moskvě, a o týden později organizovala EGEA Petrohrad NBRC. V pondělí 23. dubna jsme se všichni sešli na půdě petrohradské univerzity na zahajovací ceremoniál. Vyslechli jsme si Víťovu úvodní řeč, prohodili pár vět s ostatními, seskládali se do autobusu a vydali se přes město Pskov k Čudskému jezeru. Bydleli jsme v chatkách na břehu jezera, a táborová atmosféra byla hned první večer podpořená úvodními venkovními hrami a táborákem.
    Druhý den začaly workshopy, všechny se točili kolem hlavního tématu „Mistakes of the past -> experience for the future“. V programu tradičně následovala Regional fair a Cultural fair, na kterou si každý přinesl ochutnávku jídla a pití ze své země.
    Ve čtvrtek jsme dokončili svou práci na workshopech, a odpoledne jí odprezentovali ostatním skupinám. Poslední noc patřila, jak už je zvykem, soutěži BDC. Kongres jsme si užili od začátku do konce, atmosféra byla skvělá, poznali jsme spoustu nových lidí, a když jsme dorazili zpět do Petrohradu, strávila zde většina z nás ještě víkend pohromadě, než jsme se začali vracet domů.   Ve středu jsme měli všichni společnou exkurzi, při které za námi přijeli historičtí šermíři, protože se na pláži Čudského jezera odehrála bitva mezi Novogrodskou republikou a německými rytíři. Nejprve nám předvedli ukázku, potom nám nechali meče, kopí a luky, ať si hrajeme. Večer byla russian night, kde jsme si vyzkoušeli tradice jako ruskou svatbu, ruské jazykolamy, a pochopitelně ruskou ruletu.

EXCHANGE: Jak Praha uvítala Maribor (27.4.–1.5.2018)

přidáno: 23. 6. 2018 14:42, autor: EGEA Praha   [ aktualizováno 7. 7. 2018 5:02 ]

Jednou z tradičních aktivit studentského spolku EGEA je pořádání tzv. exchange, kterých v letošním akademické roce 2017/18 nebylo málo – po Charkově a Montpolliéru k nám zavítali i studenti z Mariboru.

Vše začalo v pátek 27.4., kdy jsme skupinu pěti slovinských egeáků jeli vyzvednout na Florenc. Na první den byl připraven pestrý program, ale nejprve bylo nutné naše návštěvníky, kteří byli unaveni po osmihodinové cestě, nějakým způsobem oživit, a tak jsme vyrazili do školy, kde jsme předem připravili brunch. Během snídaně jsme se vzájemně seznámili a pak jsme vyrazili na první ochutnávku Prahy. Protože se nedaleko od školy nachází jedna z pražských památek, nemohli jsme vyrazit nikam jinam – prohlídku města jsme začali na Vyšehradě. Následně jsme si prošli Karlov, Národní třídu, Staroměstské náměstí a poobědvali v menze Právnické fakulty Jednotě.
Po procházce jsem se vydali na Hlavní nádraží, ze kterého jsme vyjeli směrem do Českého ráje, kde jsme měli strávit dva dny.

Druhý den jsme vyrazili místní lokálkou do Mnichova Hradiště, odkud jsme zamířili do pískovcových skal. Prvním cílem byl hrad Valdštejn, poblíž kterého jsme si dali oběd. Pak jsme pokračovali přes vyhlídku U Lvíčka, arboretum Bukovina, až k zámečku Hrubá Skála. Cestou jsme viděli poměrně dost horolezců, a i když ještě nebyla hlavní letní sezóna, skály byly plné turistů. Na ubytování jsem se vraceli z vesničky Sedmihorky a opět využili služby místní vlakové dopravy. Večer jsme strávili grilováním, hraním her, hraním na ukulele a zpíváním. Další zajímavou aktivitou byla noční procházka při úplňku za účelem splnění české tradice, a to pouštění květinových čelenek po proudu potoka.

Nedělní dopoledne bylo ve znamení odpočinku, avšak na dívčí část organizátorů čekal pekelný úkol – uvařit celé skupině oběd z ingrediencí, které byly k dispozici – cílem bylo udělat buřtguláš. Aniž bychom věděli, co vlastně děláme, zůstaly jsme dostatečně fresh a probudily v sobě skryté kuchařské umění do takové míry, že tento kulinářský počin nejen všichni přežili, ale setkal se s takovým úspěchem, že si při obědě každý klidně i několikrát přidal.
Po obědě jsme pak vyrazili zpátky do Prahy, kde jsme se rozjeli na ubytování, a odpoledne pak vyšli na druhou část prohlídky Prahy – tentokrát jsme navštívili areál Pražského hradu, podívali se na Karlův most a přes Staroměstské náměstí jsem došli do restaurace Havelská koruna.

Pondělí bylo ve znamení mimopražského výletu – výprava vedla na hrad Karlštejn a Malou a Velkou Ameriku. Cestou nám velmi přálo počasí a výlet byl více než úspěšný. Mimochodem, víte, co se stane, když egeák prohlásí: „Jé louka, to mi připomíná, že už jsem dlouho neválel sudy?“ – minimálně tři účastníci expedice se seberou a vrhnou se střemhlav dolů ze stráně.
Po dvouhodinové cestě autobusem zpět do Prahy jsme se opět rozdělili a jeli si na chvíli odpočinout na koleje a byty, protože nás večer čekal zlatý hřeb celé exchange. Pro pražskou Egeu jsou význačné dvě lokace – kuchyňka mezi učebnami Pravá rýsovna a Levá rýsovna a fakultní loděnice. První místo jsme našim slovinským kamarádům již představili a nyní byl čas na místo druhé. Večer byl věnován přípravě toustů, hraní her a zpívání s kytarou a ukulele. Třešničkou na dortu ovšem byla noční projížďka na lodičkách po Vltavě. Praha je krásná ve dne, ale v noci za úplňku dostává úplně jiný nádech a z loďky je to pohled fascinující o to víc.

Úterý 1.5. bylo posledním dnem exchange, a protože na zpáteční cestě měli naši Slovinci v plánu návštěvu Brna, museli jsme se brzo ráno vypravit na autobusové nádraží a pak nás čekalo jen smutné loučení a objímání.

Celá exchange byla neskutečně úžasná, stejně jako lidé, kteří se jí zúčastnili a všichni jsme si to opravdu užili. Tohle však byla jen první část našeho dobrodružství – v srpnu se Praha vypraví na návštěvu do Mariboru a už teď se nemůže dočkat.

Daniela Kebertová

(další fotky najdete v sekci fotogalerie a na google photos: Praha-Maribor Exchange I.)

Eastern CP Training (14.4. - 16.4. 2018)

přidáno: 3. 5. 2018 13:35, autor: Dávid Klesík

V termínu od 14. do 16. dubna 2018 se v Moskvě uskutečnil CP training (tréning nových kontaktních osob entity pozn.red.), který těsně předcházel Východoevropskému kongresu (ERC 2018). Akce se účastnilo 24 lidí a z toho 8 čechů. Bydleli jsme v malinkém hostelu v mrňavých pokojích bez oken, ale bylo to pouze pár minut od Kremlu. Program začal v sobotu před polednem, kdy jsme vyrazili prozkoumávat proslulé krásy Moskevské podzemní dráhy. Kolem druhé hodiny jsme se navrátili do hostelu, kde ji čekali i opozdilci, kteří nestihli přijet dříve. Po obědě následoval quest ve formě chození po městě a plnění úkolů. Byli jsme rozděleni do 4 skupin a díky této hře jsme prošli značnou část centra a objevili místa, na která bychom se sami

asi nevypravili. Závěrečný bod naší trasy byl na vyhlídce před hlavní budovou Lomonosovovi Univerzity. Bohužel vzdálenosti v Moskvě jsou veliké a času nebylo mnoho, a proto ve stanovený nejzazší čas se ne smluvené místo nedostavila žádná skupina, až o 15 minut později první, dále pak o pul hodiny další. Zbylé dvě skupiny se k nám připojily až o hodinu později u vchodu do budovy University, kde jsme měli večeři v menze a následoval večerní program sestávájící z představení jednotlivých členů akce a následných kvízů. Nakonec jsme ještě vyjeli výtahem do nejvyšších pater, kde jsme se mohli pokochat výhledem na noční Moskvu. Tím skončil program prvního dne, a tak jsme se už jen přesunuli na hostel. V neděli jsme téměř celý den strávili poslechem přednášek o struktuře EGEA, co všechno nám EGEA může nabídnout, jak organizovat vlastní akce, jak získat peníze na pořádání akcí, a jak být správným vůdcem ve své entitě a nalákat co nejvíce nováčků. Na konci jsme si ve skupinách vyzkoušeli, jak nějakou akci uspořádat.
V neděli bylo také výročí založení EGEA (EGEA Day), a tak se večer šlo do hospody, kde už čekali i další egeáci, kteří přijeli do města dříve před kongresem, ale neúčastnili se CP Trainingu. V hospodě se nám příliš nelíbilo, tak jsme ji záhy opustili a šli se vyspat, jelikož jsme si zadali vlastní úkol, a to být na východ slunce na Rudém náměstí. V 9 lidech (všichni češi + RCP z Ukrajiny) jsme se vydali v 5 hodin ráno na cestu. K našemu zklamání bylo Rudé náměstí oplocené, tak jsme si udělali pár fotek přes plot a na východ slunce jsme šli na „flying bridge“, kde minulý dennebylo k hnutí, ale dnes jsme tam byli sami, až na dva pány policisty, se kterými si Petr (EGEA Brno) udělal fotku.
Cestou zpět na hostel, jsme šli znovu kolem Rudého náměstí, ale tentokrát už na něm bylo pár lidí, a tak jsme se na něj dostali už i my a pořídili pár fotek s českou vlajkou a EGEA vlajkami. To se ale moc nelíbilo policistovi opodál, ani policistovi v utajení kousek od nás, kteří nám sdělili, že toho máme nechat a odejít. Na hostel jsme se vrátili akorát na snídani, po snídani jsme vyrazili do parku, kde jsme se dozvěděli jak udržovat dobré vztahy v entitě a udržovat entitu v dobré kondici, přičemž jsme byli vyrušeni, nějakým pánem (asi ostraha), že nesmíme být tam, kde jsme, že jsme moc blízko vstupu do parku či co, tak jsme se museli stěhovat. Následovalo vystěhování z hotelu a přesun na zahajovací ceremoniál následujícího ERC v budově geografické fakulty Lomonosovovi univerzity. Tato akce dobře skloubila prohlídku města se vzdělávacím programem a zároveň jsme se v úzkém kolektivu seznámili s lidmi z celé Evropy a připravili se na nadcházející kongres.

Miroslav Hakl

Československý víkend (16.11. - 18.11. 2017)

přidáno: 3. 5. 2018 13:22, autor: Dávid Klesík   [ aktualizováno 3. 5. 2018 13:27 ]

O prodlouženém víkendu od 16. do 18. 11. 2017 proběhl již třetí Československý víkend, který je určen primárně pro setkání českých (Praha, Brno, Ostrava, Olomouc) a slovenských (Bratislava) entit EGEA. Letos se zhostila pořadatelství EGEA Ostrava a pozvala nás do obce Nový Malín nedaleko Šumperka. Ubytováni jsme byli v budově bývalé školy, která dnes slouží jako multifunkční zařízení a institut pro ekologické vzdělávání. Program začal večeří v nedalekém hostinci. Následovalo představování se a kulturní večer (tzv. Cultural Fair), kdy každá entita přivezla nějaké typické jídlo a pití z jejich oblasti a ostatní mohli ochutnávat. Další den byl na programu výlet do Šumperka. Nejdříve jsme byli na prohlídce v Muzeu čarodějnictví, jelikož zdejší kraj je znám svými čarodějnickými procesy v 17. století. Následně jsme se vydali na radniční věž, abychom mohli obdivovat krásy Šumperka a okolí, bohužel z okolí nebylo moc vidět kvůli inverzi. Poté jsme objevovali krásy Šumperka za pomoci interaktivní hry, kterou si pro nás pořadatelé připravili. V rámci hry jsme museli zjišťovat informace o městě a jeho historii a v tom nám pomohlo i dotazování místních. Dozvěděli jsme se spoustu zajímavých informací, třeba to, že se Šumperku přezdívá Malá Vídeň. Po návratu do naší školy byla přednáška o tom, jak funguje EGEA a jaké různé akce pořádá. Tato přednáška byla především pro nové členy, kterých přijelo značné množství. Večer jsme i přes ne úplně příhodné počasí opékali buřty. V chladném počasí nás ohříval nejen oheň táboráku, ale také svařák. Po snězení všech buřtů a návratu dovnitř se odehrála soutěž v karaoke. Další den dopoledne jsme byli poučení prezentací o historii Jesenicka, a to zejména o odsunu německého obyvatelstva po válce a následné problémy s tím spojené, které přetrvávají i do dnes. Po obědě byl v plánu pěší výlet na blízký Kamenný vrch. Cestou jsme stoupali krásně zaříznutým údolím Malínského potoka a po cestě vzhůru také přibývalo sněhu. Cesta zpět byla i trochu cestou odvahy, jelikož jsme se vraceli již za tmy a cesta vedla i přes místní skaliska a rozcestí Mrtvého muže, naštěstí jsme se dostali až k osadě U Dobré nálady a zdárně jsme všichni došli domů. Po zregenerování a večeři se konala tradiční soutěž BDC. Ráno jsme vše poklidili, zabalili, rozloučili se a vyrazili zpět do svých domovů.

Miroslav Hakl

Exchange: Charkov v Praze (25.10. - 29.10. 2017)

přidáno: 3. 5. 2018 13:20, autor: Dávid Klesík

V době od 25.10. do 29.10. 2017 proběhla v Praze první část výměnného pobytu mezi EGEA Praha a EGEA Kharkiv. Šest děvčat z Charkova přijelo po dlouhé dvoudenní cestě autobusem do Prahy ve středu večer. Přivítali jsme je tradičním českým mokem a ukázali jim budovu naší školy, kde proběhla večeře a vzájemné seznámení. Poté jsme dívky ubytovali ve svých bytech a na kolejích. Čtvrtek jsme začali prohlídkou Prahy s průvodkyní. Začali jsme na Malostranské a prošli jsme Pražský hrad, Malou Stranu, Kampu, dále pak přes Karlův most a přes Staré Město a Josefov jsme se vydali do menzy v budově Právnické fakulty. Po obědě jsme se cestou přes Václavské náměstí vrátili do geografické budovy na Albertově, kde nás čekala prohlídka mapové sbírky. Po této prohlídce jsme opět šli objevovat Prahu, a to cestou přes Emauzy, Tančící dům, Národní divadlo až na Staroměstské náměstí. Poblíž Staroměstského náměstí jsme si zašli na večeři do restaurace Havelská koruna, kde nabízí tradiční česká jídla. Poté jsme ještě navštívili tradiční přírodovědeckou hospodu U Mrtvé ryby a pak jsme již šli spát, protože ráno jsme brzy vstávali na mimopražský výlet. Jeli jsme vlakem na zámek Žleby a poté do Kutné Hory, kde jsme navštívili Kostnici, Katedrálu Nanebevzetí Panny Marie a Chrám svaté Barbory, což jsou i památky UNESCO. Večer po náročné cestě jsme si uvařili večeři u jednoho z ubytovatelů a potom šli na do svých ubytování spát. Další den byl odpočinkovější. Dopoledne jsme dívky nechali nakupovat v nákupním centru Chodov a na koleji jsme vařili oběd pro všechny. Po něm jsme na koleji hráli stolní fotbálek, který někteří hráli poprvé v životě. K večeru jsme se vydali do fakultní Loděnice, která se stala naší základnou až do konce výměnného pobytu. Večer za tmy jsme vyrazili na Vyšehrad, který je hned nad Loděnicí. Z Vyšehradu se nám naskytl nádherný pohled na osvětlenou Prahu. Po návratu následovala večeře v podobě toastů a noční projížďka po Vltavě na lodičkách. Přespávali jsme přímo v loděnici. V neděli nebylo příliš příhodné počasí, jelikož byl velmi silný vítr v důsledku orkánu Herwart. Vyrazili jsme tedy později a navštívili jsme Staroměstský orloj a následně jsme se sháněli po Krtečkovi. Polovina dívek byla velmi unavena a poté co sehnali krtečka se odebraly zpět do loděnice odpočívat, zbytek šel na Vítkov pro další krásné výhledy na Prahu. Bohužel cestou z Vítkova jsme zmokli a sušili jsme se na Hlavním vlakovém nádraží. Cestou zpět do loděnice jsme aspoň spatřili Jeruzalémskou synagogu. V loděnici jsme si odpočinuli, navečeřeli skvělé domácí svíčkové, poklidili, sbalili věci a vyrazili na autobusové nádraží. Tam proběhlo velmi dojemné loučení a dívky z Charkova odjely zpět domů. Děvčatům se Praha velmi líbila a moc se jim po ní stýskalo již na cestě domů. Všichni jsme si tento výměnný pobyt užili a myslím, že už se také všichni těší na druhou část, až my z Prahy přijedeme do Charkova.

Miroslav Hakl

Annual Congress 2017 (11.9. - 17.9. 2017)

přidáno: 3. 5. 2018 13:10, autor: Dávid Klesík   [ aktualizováno 3. 5. 2018 13:16 ]

11. září měla začít ta největší akce v historii EGEA a samozřejmě EGEA Praha by na této akci nemohla chybět, a tak do Polska vyrazilo pět studentů geografie, reprezentující pražskou entitu. Poté, co jsem dorazila na místo chybělo už jen několik minut do opening ceremony. Po velké radosti ze shledání tolika známých tváří jsme se usadili a naplno si užili oficiální zahájení AC… Po večeři následovaly přípravy na Culture Fair, kde máte možnost ochutnat celou Evropu v podobě tradičních pokrmů a nápojů. Na českém stole se objevilo nějaké to pivo, hořické trubičky a další spousta věcí… Stačilo se už jen převléct do národních barev, obléct hokejové dresy, české vlajky a Culture Fair mohl začít… Najednou jste měli možnost náhlédnout do tradic prakticky celé Evropy a po ochutnání švýcarských sýrů a ukrajinských tradičních nápojů následovalo tancování a s ním i klasické EGEA songy…

Druhý den ráno byla možnost zacvičit si před snídaní jogu, vlastně jako každý jiný den, bohužel, této možnosti jsem ani jednou nevyužila… Po snídani byla možnost se odreagovat u různých sportovních aktivit, a po obědě už G.A…. Byla jsem velmi zvědavá, protože Annual Congress je jedna z nejdůležitějších akcí, kde se řeší spousta organizačních záležitostí, které se týkají celé EGEI po zajímavém ale zároveň dlouhém G.A. si pro nás orgateam připravil Scientific Symposium a Oxford Debate. Debata byla velmi vášnivá a obě strany argumentovali přesvědčivě, a i po nešťastném pádu Bogdana z Zurichu ze židle a prakticky i z části jeviště on a projevy jeho kolegů byly přesvědčivější a nakonec zvítězily. A protože tento kongres zároveň oslavoval 30leté narozeniny celé EGEI večer jsme se všichni vrátili zpět do osmdesátek a užili si tak večer plný karaoke, smíchu a tance.

Třetí den odstartovaly exkurze, na které další den navazovala další část workshopu v areálu hotelu. Zároveň jsme třetí noc měli možnost podívat se na tradiční a klasické polské tance v krojích… Do jednoho z nich dokonce zapojili i spoustu dalších účastníků což bylo milé překvapení.

Čtvrtek pokračoval dalším kolem G.A. a hned poté EGEA Fair, kde je možnost poznat různé projekty na kterých egeáci pracují ať už jde o ochranu a zlepšení životního prostředí nebo Regional support committe, která pomáhá lidem, kteří by si jinak nemohli dovolit jezdit na kongresy a další vědecké a oficiální akce. Po večeři byla naplánovaná aukce, kterou nemoderoval nikdo jiný než Petr Boucník, své role se zhostil víc, než dobře po celou dobu aukce se všichni řezali smíchy a zároveň se něco tak obyčejného jako hořické trubičky nebo tričko od BoE vydražily za neuvěřitelné částky. Po jednom velkém záchvatu smíchu a zároveň radosti z tak krásného výtěžku, byli účastníci odměněni vynikající zmrzlinou a cukrovou vatou… 😊

Předposlední den probíhaly přednášky na různá témata, já a Milan jsme si vybrali téma, které se zabývalo znečištěním ovzduší ve městech a jestli je možné se mu vyhnout. Den se pomalu schyloval k večeru a ke Gala dinner. Před večeří to všem to moc slušelo, kluci byli oblečeni do krásných obleků a holky zas zdobily různé šaty a sukně. Po kvízu týkajícího se zajímavých EGEA faktů k nám všem promluvil zakladatel EGEI Zbyszko Pisarski.

A jak už to na EGEA akcích bývá, člověk se ani neotočí a už je tu poslední den. Dopoledne sice byly naplánované exkurze ale kvůli špatnému počasí spousta lidí zůstala v posteli. Pár z nás přeci vyrazilo a mě čekala krásná procházka a výjezd lanovkou na nedaleký kopec. Po návratu jsme se těšili na oběd a po obědě už poslední ale asi nejzásadnější část G.A. – Voting session…Rozhodovalo se o místě, kde se bude odehrávat další AC… Rozhodovalo se mezi Záhřebem a Helsinkami, obě dvě entity do toho dali všechno na obou projektech byl vidět neuvěřitelný kus práce! Nakonec bylo rozhodnuto, že Annual Congress 2018 se bude odehrávat na pláži v Chorvatsku organizovaný EGEA Záhřeb. Radost Petara – hlavního organizátora a celého orgateamu byla neuvěřitelná, a tak se můžeme těšit na příští září, kdy se po 10 letech bude AC konat v Euromedu. 😊

Upřímnou radost vystřídal smutek z odvolání Regional teamu, všichni se rozloučili dojemnými proslovy, a ani já ani Terka jsme se neubránili slzám. Jiné to nebylo ani u BoE a tak po schválení odvolání zůstal prostor pro nové vedení, které už se těšilo až zasedne do čela EGEI… Po G.A. nás čekala poslední část kongresu, a to Closing ceremony. Po vyvolání všech přítomných entit a předání certifikátů byl kongres oficiálně ukončen a večer byla už „jen“ Party Animals playing BDC…

Organizátoři vytvořili úžasnou akci, je až neuvěřitelné pro kolik lidí a i přes velký počet účastníků tento kongres neztratil EGEA ducha a byl to další nezapomenutelný zážitek, který jsem zažila se skvělými kamarády ať už z Prahy, Brna nebo zbytku Evropy…